(که سپوره وي که پوره وي نو په شریکه به وي (باچاخان)

پښتون تاريخ

[25.Apr.2016 - 14:48]

سعد الله  جان  برق
 د "پاڅون"  د جنورۍ  فرورى  2016ء په  ګڼه  کښې  مې  د ښاغلى  امين  الرحمن  امين د مضمون  "پښتون  تاريخ  د دوړو  لاندې  اوکتو  افسوس  کوم  چې  د دې  مضمون  اوله  برخه  ما نۀ  ده  کتلې  خو د دې  دوېمې  برخې  نه  يې  پته  لګېدې  شى   چې  ښاغلے څۀ  وئيل  غواړى  يا  څۀ  يې  وئيلى  دى. د ټولو نه  اول  عرض  خو  زۀ  خپلو  ټولو  ليکوالو  ته  دا کول  غواړم  چې  کله  په  يو  موضوع څۀ  ليکئ  نو د هغه  موضوع  سره  متعلق  دې  ښه  ژوره  مطالعه  کوى  او  بيا  خاص طور سره چې  خبره  د تاريخ  او  تحقيق  وى  نو  بيا  خو نوره  هم  ژوره  مطالعه  غواړى.
 د دې  ښاغلى  د ليک  نه  هم  پته  لګى  چې  هم  هغه  زړې  د قرنو  کالو  نظرئې  يې  لوستلى دى  نظر يې  پرې  زغلولے  دے  او هم  هغه  عقيدې  ته  رسيدلے  دے  کومه  يې  چې  د وړاندې  نه  ځان  ته  ايښى   وى  او  زمونږ  د پښتو  د تاريخ   الميه  دا ده  چې  بنياد يې  د تحقيق  نا بلکې په  عقيدو  دے  دا خبره  به  وروستو  کوم  چې  دا عقيدې  څنګه  جوړې  شوى  دى  او  شا ته  يې کومې  جذبې  موجودې  دى  خو دا دوه  عقيدې   داسې  دى  چې   د يوې  عقيدې  خلقو  دا مقصد ځان  ته  ايښے  دے  چې  زۀ  به  يې  بنى  اسرائيل  ثابتوم  او  بله  ډله  وائى  چې  مونږ  به  يې  آريا ثابتوؤ. څۀ  وړې  وړې  نظرئې   نورې   هم  شته  خو  هغه  انفرادى   دى  لکه  دا  چې   پښتانۀ  يونانيان  دى. پښتانۀ  عربيان  دى  يا  منګول  دى  وغېره  وغېره  خو داسې  ماشومانه  خبرې  دى نو  په  څۀ  شمار او  قطار کښې  نۀ  دى.اصلى  غټې  غټې  نظرئې  دغه  دوه  دى  اسرائيلى  نظريه  او  آريائى  نظريه . په  اسرائيلى  نظريه باندې  زمونږ  د لرې  پښتونخوا   ليکوال  اصرار  کوى  او په  آريائى  نظريه  باندې  د افغانستان ليکوالو  ليکونه  کړى  دى. 
 اوس  دا موضوع  دومره  لوئے  او دومره  ويړ  دے   چې  د يو  مجلې  په  پاڼو  کښې  يې احاطه  نۀ  شى  کېدې  خو  بل  طرف  ته  غم  دا دے  چې  د کتابونو  مطالعه  څوک  کوى  نه. 
 اوس  دا ښاغلے  امين الرحمن امين  به  واخلو  داسې  معلومېږى   چې  دۀ  زما کتابونه "د پښتنو  اصل  نسل  او  د هغې  اردو  ترجمه"  "پشتون  اور  نسليات  هندوکش " بيخى  نۀ  دى کتلى  چې  د پښتنو  د اصل  نسل  په  موضوع  باندې  بيخى  نوى  معلومات  لرى  د اهميت اندازه  يې  د دې  نه  لګى  چې  د تېر  يو  نيم  کاله  راسې  هم  په  دغه  کتاب   او  دغه  موضوع باندې  د  وائس  آف  امريکه  ډيوه  ريډيو  يو مسلسل   پروګرام  بله  ډيوه   شروع  کړے  دے  او  لا  جارى  دے. د هرې   نهې  په  ورځ   يا  د چارشنبې  په  شپه  دغه  پروګرام  وى  زۀ  هم  پکښې  يم او نور هم  د افغانستان  پښتونخوا  او نورې  دنيا  عالمان  او  محققان  پرې  خبرې  کوى، څوک چې  دغه  پروګرام  اورى  نو  هغوى  ته  هم  پته  لګېدلې  ده  چې  دا  اوس  د زړو  ژوولې  شوؤ هوائى  خبرو وخت  نۀ  دے. سائنس  طبيعات ،ارضيات ،اثاريات  او نور  ډېر علمونه  په  هر  څيز او هره  خبره  باندې  د نوو  نوو  اړخونو نه  رڼا ګانې  اچوى  د ډېرو  نظريو  او عقيدو جرړې  راوېستلې  شوى  دى  او  عمارتونه  يې  ړنګ  شوى  دى. 
 زۀ  به  د دې  موضوع   په  سلسله  کښې  دا کوم  چې  د پښتنو  د تاريخ  سره  تړلى  بعضې  موضوعاتو  باندې  به  بيلې  بيلې   خبرې  کوم  لکه  د افغانستان  او  پښتونخوا  د ليکوالو تحقيق  او تېروتنې،  آريا، بنى اسرائيل ، قېس  عبدالرشيد  او داسې  نور  موضوعات  به  په  شرط  د دې  کۀ  ژوند  راسره  وفا  اوکړه  هسې  زما  يو  څو  نور کتابونه  هم  تيار  دى   خو  لا  د چاپ  د مرحلې  نه  تېر  شوى  نۀ  دى.
 اوس  فى الحال   زۀ  دا خبره  کول  غواړم   چې  پښتانۀ  نۀ  خو آريا  دى  او نۀ  بنى  اسرائيل  دى  ځکه  چې  دا  نسلونه  په  تاريخ  کښې  د پښتنو  نه  ډېر  کشران  دى، بنى اسرائيل  کۀ  مونږ د حضرت  يعقوب عليه السلام   اولاد  وګڼو  حالانکه  دا هم  افسانه  ده،  بنى  اسرائيل  يا  يهود ټول  د يعقوب عليه السلام اولاد  نۀ  دے  بلکه  دا  يوه  د ډېرو نسلونو  ملغوبه  او  مرکب  دے  خو  کۀ  يعقوب عليه السلام او بيا  ابراهيم  عليه السلام  اولاد  يې  هم  اوګڼو  نو  د پېدائش  زمانه  يې  زيات  نه  زيات  شپاړلسم (16) صدۍ  قبل  مسيح  جوړېږى . د مستند او  محتاط  حساب  کتاب  تر مخه  حضرت  ابراهيم عليه السلام  مصر  ته  په  شپاړلسمه  اولسمه  صدۍ  قبل  مسيح  کښې  راغلے ورپسې  چې  د يعقوب عليه السلام تر زامنو  حساب  اوشى  نو  چرته  په  پنځلمه صدۍ  د يوسف عليه السلام او  د يعقوب عليه السلام د اولاد  مصر ته  راتلل  ثابتېږى.
 دغسې  د آرياؤ هند  ته  راتلل  حالانکه  هند ته  چې  کوم  خلق  راغلى  وو  او ځان  ته  آريا  وائى. دا  آريا  نه  بلکه  د  آريا ؤ  تربوران  اساک  وو  چې  د آرياؤ نه  يې  شکست  په  بلخ  کښې  اوخوړو  نو  هند ته  يې  مخه  اوکړه. _دغه  اساک  يا  د غلط فهمۍ  په  وجه  اريا  هم  زيات  نه  زيات  په  پنځلسمه  شپاړسمه صدۍ کښې  هند  ته  راځى_ او  بل  طرف  ته   مونږ  دا  هم  دعوه  لرو  چې  پښتانۀ  د پنځو زرو کالو  زوړ  قام  دے  نو  دا څنګه  کېدې  شى  چې   پښتانۀ  د خپل  ځان   نه  د سوونو  کالو کشرانو  قومونو  اولاد  وى. البته  دغه  دواړه  نسلونه  يا  قومونه  د پښتنو  اولاد  کېدې  شى او  دى   هم  دا  ما  په  خپلو کتابونو  کښې  ثابت  کړى  هم  دى  او  بيا  به  يې  هم  
ثابت  کړم  خو د پاڅون  د ګنجائش  مطابق.
پاڅون مردان

- سعد الله جان برق
بېرته شاته